Isnin, 25 Mei 2009

CAKAP BESAR PAKATAN PEMBANGKANG.

Kita telah baca dalam berita yang mengatakan dalam PRU ke 13 nanti PR akan tawan 3 lagi negeri iaitu Johor, Melaka dan Negeri Sembilan. Pada pendapat saya janganlah nak berangan -angan untuk merampas kawasan orang lain apa yang penting jagalah dulu kawasan sendiri. Banyak juga rungutan dari kawasan yang diwakili oleh YB Datuk Dr Hassan Ali mengenai prestasi kerja beliau, Begitu juga prestasi kerja sebagai anggota EXCO kerajaan negeri Selangor.
Jika pilihanraya kecil yang telah berlaku diambil kira sebagai pengukur kejayaan PR adalah silap kerana suasana dan faktor sekeliling masa pilihanraya kecil jauh berbeza daripada pilihanraya umum nanti. Disini rakyat akan menilai banyak perkara-perkara yang lebih pokok daripada keadaan sekarang. Pertama apakah PR telah berjaya dalam membawa perubahan yang mereka harapkan selama ini, nampaknya lebih buruk daripada keadaan sebelumnya. Kedua adakah PR telah memenohi janji-janji piliharayanya.
Berbanding dengan BN telah terbukti dan teruji sebagai sebuah kerajaan sentiasa mengambil berat masalah rakyat.
SHAH ALAM: Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali berkata, beliau menjangka tiga lagi negeri iaitu Johor, Negeri Sembilan dan Melaka akan jatuh ke tangan Pakatan Rakyat pada pilihan raya umum akan datang.
Beliau berkata, jangkaan itu adalah berdasarkan kemenangan Pakatan pada siri pilihan raya kecil sebelum ini iaitu di Parlimen Permatang Pauh, Kuala Terengganu dan Bukit Gantang serta Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau.
"Ia menandakan lonjakan dan sokongan kepada kita dan ia akan menjalar pada pilihan raya umum ke-13.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan