Selasa, 12 Mei 2009

KEPRIHATINAN UMNO BAHAGIAN JOHOR BAHRU.


Pihak kerajaan Negeri Johor yang diwakili oleh Tuan Haji Mohd Noorazam bin Dato' Haji Osman (Timbalan Pengarah Makro dan Penswastaan Unit Perancang Ekonomi Negeri Johor,) serta Encik Fadhly Suffian bin Laili (Penolong Setiausaha Cawangan Perumahan Negeri Johor) dan UMNO Bahagian Johor Bahru di bawah kepimpinan YB Dato’ Shahrir bin Abdul Samad serta AJK telah mengadakan taklimat berkaitan dengan perpindahan penduduk kampung setinggan yang terlibat didalam projek EDL di kawasan majidee baru pada 10 hb Mei di Hotel Mutiara Johor Bahru.

Seramai 2,932 keluarga dari perkampungan setinggan Desa Melayu, Desa Makmur, Desa Jaya, Kampung Dato' Hajah Hasnah Ahmad, Kampung Tengah, Kampung Belantik, Kampung Tok Siak dan Kampung Bakar Batu perlu ditempatkan semula berikutan pembinaan projek Lebuhraya Skim Penyuraian Trafik Johor Bahru Timur (Johor Bahru Eastern Dispersal Link - JB EDL) bagi mengurangkan kesesakan lalulintas di bandaraya Johor Bahru.

Lebuhraya sepanjang 8.1 km yang dibina oleh Malaysian Resources Corp Berhad (MRCB) dengan Tebrau Teguh Berhad (anak syarikat Kumpulan Prasarana Rakyat Negeri Johor) akan menghubungkan Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (KIK) Iskandar dengan Lebuhraya Utara-Selatan di Pandan yang dijangka siap pada tahun 2012.
Apa yang menarik disini ialah dari segi kemudahan untuk keselesaan penduduk yang terlibat sentiasa didalam perhatian UMNO Bahagian Johor Bahru. Segala aspek yang melibatkan keselesaan penduduk di ambil perhatian samada dari segi keluasan binaan hingga ke bentuk rumah yang bakal dibina tidak lupa juga kemudahan-kemudahan awam yang lain turut diambil perhatian yang serius.

Disi saya ingin mengambil peluang untuk berpesan kepada penduduk yang terlibat berikanlah kerjasama yang baik dan keyakinan yang penuh kepada pihak bahagian untuk bersama-sama dalam menguruskan hal ini. Penduduk hendaklah bersatu padu dan janganlah terpedaya dengan segala macam berita yang tak sedap didengar. Ingatlah jangan jadi bak kata orang tua-tua pisang berbuah dua kali seperti pembangunan Taman Larkin Perdana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan